anitagentenaar.reismee.nl

Puur Vietnam!

Vandaag heb ik nog gratis internet dus dacht, ik knal er nog even een verhaaltje uit over Vietnam!

Zit nu 2 dagen in Hanoi en proef steeds meer van de sfeer en manier van leven hier in de stad. Wij zitten in het oude deel van de stad, daar waar iedereen zit. Het is redelijk klein (alles is te lopen) en de wegen zijn smal. Toen we bij nacht aankwamen dachten we wow lekker rustig maar dat bleek niet zo te zijn. Er rijden niet normaal veel scooters door de smalle straten, verkeersregels kennen ze niet, zebrapaden zijn er wel maar worden genegeerd. Oversteken is een kwestie van goed uitkijken, rennen en geluk hebben dat je niet geraakt wordt! Ze zullen nooit voor je stoppen wel toeteren ze allemaal de hele tijd door! Herrie dus en soms best vermoeiend. Vietnamezen zijn aardig en heel nieuwsgierig alleen nadeel is dat ze echt geen engels kunnen! In Thailand kom je er nog wel uit maar zelfs taxi chaufeurs snappen niet waar je heen wilt. Mijn geduld wordt op de proef gesteld! Tja.. niet slecht voor mij haha. je moet echt 10x dingen vragen en roepen totdat ze je begrijpen.

De Vietnamezen zijn overdag druk in de weer maar rond een uur of 8 wordt het rustiger op de straten en verzamelen ze allemaal om te gaan eten. Ze zitten met groepen bij elkaar op hoeken van de straat en opeens komen overal pannen met eten tevoorschijn en kleine poppen stoeltjes en tafeltjes, ze drinken bier en eten. Ontzettend leuk en sociaal! Suus en ik eten tot nu toe ook gewoon op de straat, het scheelt de helft en het is o zo lekker! In Thailand waren we gewend dat we konden kiezen uit pannen met eten maar hier is dat wat anders. De borden zijn in het vietnamees en in het Engels proberen we al niet te vragen wat het is. We worden neergezet op een stoeltje en je krijgt gewoon eten onder je neus, of je het nu wilt of niet. Tot nu toe is het altijd een verassing maar dat is juist leuk! Ze kijken je wel allemaal nieeuwsgierig aan zo van komen jullie hier echt eten? En krakken jullie niet door die stoeltjes heen? hahah

Gisteren zijn we met backpackers uit hostel naar een pub gegaan, van die idioten engelsen waar we ons aan irriteerde. Als ik dat wil ga ik wel naar cherso.. wij dus weer weg en zijn toen naar Dragon club gegaan. Hoorden dat daar locals zaten. Hilarisch!! Vietnamezen kunnen feesten hoor! Echt toffe muziek en we kregen gelijk bier aangeboden. Het was erg gezellig totdat een meisje over onze benen heen kotste.. toen gingen we toch maar even naar huis :)

Vandaag zijn we naar een plek gegaan waar de oude vietnameze communistHo Chi Minh ligt begraven, naja opgebaard en iedereen kan er naar kijken. Een held van hier.. Suzanne had gehoord dat het een ervaring was dus toch maar even wezen kijken. Om half 9 in de ochtend waren we er al vanwege de drukte want er zouden op zaterdag veel locals komen. Het was echt niet normaal druk! Lang in de rij gestaan en het was bloedheet! Ik heb nog nooit zo'n hitte meegemaakt.. Het was wel een belevenis om met die stroom van vietnamezen mee te gaan alleen beetje jammer was dat wij er overal tussen werden uitgepikt om entree te betalen want we waren buitenlanders.. begon eerst te protesteren maar had niet zoveel zin. Ik geef ze opzich wle gelijk.. maar alles is hier zo goedkoop dat je ook om een euro gaat zeiken..

Aangezien het zo niet normaal warm was en we de hitte niet konden verdragen hebben we ons naar een openbaar zwembad laten brengen. Heeeeeerlijk een hele middag liggen bij het zwembad! Het was vechten om een plek in de schaduw want in de zon verdampte je gewoon. Ons dik ingesmeerd en toch even kunnen zonnen en zwemmen dus 1e bruine tintje zit erop :) En het zwembad lag aan het grote meer met uitzicht op de skyline van Hanoi! Echt super was dit!

Morgenochtend om 8 uur worden we opgehaald om naar Halong bay te gaan! Wat we tot nu toe hebben gehoord van andere backpackers is dit echt prachtig en super leuk. We hebben er dus veeeel zin in! 3 dagen op de mooiste plek van de wereld verblijven op een boot en eiland.. Genieten dus! Oja en we zijn nog miljonair ook :) Pinnen elke keer 2 miljoen (is de max) en dat is 80 euro.. doen we ongeveer een weekje mee ofzo!

Lieve kusjes van een gelukkig mens :)

Byee xxx

Jary

Pas een paar dagen op je bestemming en nu al deze ervaringen Anita. Je bent rijk. Veel water drinken bij die hitte. Niet vergeten. Take care en have fun. Xx Jary

Adrie Tinholt

Hoi Anita, leuk hoor je verhaal, geniet er lekker van!!

Liefs, A3

Katja

Leuk om jullie belevenissen te lezen! Geniet ervan. Xx

Marja

You make me smile!

André

Anita ! Super tof wat je allemaal doet !
geniet ervan :)