anitagentenaar.reismee.nl

Siem Reap!!

Lieve mensen,

Helaas zit ons avontuur er alweer (bijna) op. Morgenochtend om 6 uur gaan we met de bus naar BKK, duurt ongeveer 7 uur dus gaan we nog shoppen als gekken en dan voldaan richting vliegveld. We wilden onze laatste avond niet slapend doorbrengen dus we gaan stappen en de nacht doorhalen zodat we mooi de 7 uur naar BKK kunnen slapen :) (hebben een slaapbus geboekt!)

Sihnoukville was 1 groot feest, elke dag hele dag op het strand gelegen en 's avonds gefeest. Veel leuke mensen ontmoet en elke avond een ander raar feest met aparte thema's haha. Hebben echt veel lol gehad! Veel massages genomen, veel gegeten dus op en top genoten! Daarna zijn we naar Siem Reap gegaan, met de nachtbus wat weer een hele belevenis was haha! Aangekomen in Siem Reap verwachte ik een grote stad maar het is een klein, leuk overzichtelijke stad. Ondanks alle nare verhalen over Cambodia konden wij niet begrijpen waarom mensen Cambodia niet leuk vonden. Mensen zijn hier heel aardig! Het is echt leuk hier en the nightlife is top!!!!! (beter dan bangkok!!) Het is trouwens wel heel duur in Cambodia, je betaalt met dollar en riel door elkaar maar het is echt duidelijk duurder dan zijn buurlanden. Bier kost maar 50 dollar cent maar fles water een dollar. 1e dag beetje bijgeslapen en daarna stad in gegaan, wat gewinkeld en genoten van de cultuur :) Gisteren hebben we Ankor wat gezien (lange dag) 's avonds zijn we op stap geweest in een leuke bar/club genaamd Ankor What! haha ja ze zijn hier overal gek op woordspelingen. In de bar kwam ik al snel aan de praat met Jimmy, een local. Hij sprak goed Engels dus konden goed praten, ik vertelde dat we op onze laatste dag naar een locaal zwembad gingen en voor de gein vroeg ik of hij mee ging. Hij was gelijk enthousiast en wilde daarna ons de omgeving laten zien :) Zo gezegd zo gedaan! Jimmy hebben we een mini zwemles gegeven (hahaha echt gelachen want iemand leren zwemmen is echt moeilijk!) Gelukkig hadden we een bar in het water dus daar maar bij gehangen. Jimmy is 25 jaar en geeft gratis engelse les aan kinderen in zijn village. Paar jaar geleden heeft hij zichzelf Engels aangeleerd dmv een boek en het praten met toeristen, hij ontmoette een Australier die zijn studie betaalde (450 dollar per jaar). Hij is dus de gelukkige dat hij kan studeren! Zijn droom was altijd al om iedereen van education te voorzien dus is hij voor zijn huis een schooltje begonnen. Hij heeft schoolbanken gemaakt en elke dag komen er 125!! kinderen gratis bij hem Engels leren. Hij geeft per dag 3x een uur aan een klas. We hebben het gezien en was best bijzonder. Na het zwemmen bracht Jimmy ons naar zijn huis en hebben we zijn moeder, zus en neefjes ontmoet. Daarna met ze 3e op de scooter en heeft hij ons de andere kant van Siem Reap laten zien! Zijn bij fammilie's thuis geweest, hebben gedanst en veel gehoord over de cultuur hier. (met name invloed van Khmer rouge) Zo bijzonder en gaaf dat we zo onze laatste dag mochten doorbrengen :) 's avonds hebben we met zijn familie gegeten, zo gastvrij zijn ze :). Straks gaan we nog op stap :)

Helemaal top dus hier en heel jammer dat we alweer weg moeten! Was een bijzondere reis en waardeer het dat ik de afgelopen weken heb mogen meemaken :)

Zie jullie allemaal snel weer in Holland! byeee

Irene

Wow zusje, weer geweldige avonturen. Je bent een topper!