anitagentenaar.reismee.nl

Schitterende Halong Bay en nachtbus naar Hue!

Lieve lieve mensen,

Wat heb ik toch prachtige belevenissen achter de rug! Heb veel te vertellen maar zal het beetje kort houden. (als het lukt) Vanuit Hanoi zijn we met een busje naar Halong Bay gereden (3.5 uur) We hadden een tour geboekt voor 1 nacht op de boot en 1 nacht in een hotel op eiland Cat ba. We hadden een budget tour dus zaten met nog jonge gezellig mensen, 3 meiden uit canada, 3 uit australie, jong japans stelletje en een jonge uit Valencia. Eenmaal op de boot kregen we een lunch, met ze allen aan een lange tafel heerlijke vis gegeten! Beste dat ik ook heb geproefd. We vaarden verder de bay in en oo wat is het daar mooi! Veel kleine eilandjes en je kan in de verte kijken, het is zo mooi! We zijn in kleinere bootjes naar een kleinere bay gevaren en hebben daar gezwommen. Prachtig daar! Het was gezellig op de boot en besloten om op het dek te slapen onder de sterrenhemel. Je zag lichtjes van andere boten, gezellige muziek en daar lag je dan met je biertje onder de mooiste sterrenhemel ever.. zo gaaf! Daarvoor ook nog daar gezwommen en ben ik van het dek afgesprongen (maar wist niet hoe snel ik weer in de boot kon komen ivm kwallen, wilde niet weer gebeten worden zoals vorig jaar haha) Volgende dag op het eiland, met ze alle in een bus gepropt en moesten veel wachten. Hotel was prima, weer heerlijke lunch op en toen konden we het eiland verkennen. Eerst gingen we naar een national park. Oftewel.. 800 meter stijl omhoog lopen naar een uitzicht punt! Ik heb nog nooit zoooveeel gezweet, het kwam in mijn ogen en hel liep gewoon van je lichaam af. Maar ik wilde volhouden want ik ben een gezonde meid en zou t moeten halen. Eenmaal boven was het uitzicht erg mooi, wordt omschreven als jurrasic park. Daarna zijn we naar het eerste beste strandje gelopen en zijn gaan zwemmen. Later kwamen er zoveel locals dat het zwart werd van de mensen! In de avond goedkoopste bier ooit gedronken! 38 cent voor een halve liter :) hihi.. Dag erna met busje terug naar hanoi, was een lange krappe rit maar gezellig want je zit met meer backpackers, van alle landen hebben we ze al wel ontmoet. Terug in Hanoi net de nachtbus gehaald voor naar Hue! In de taxi naar de bus zaten toevallig 3 nederlandse jongens, voor het eerst nederlanders! jeeuh na al dat engelse gepraat konden we nu lekker nederlands kletsen (engelsen vinden trouwens mijn engels heel goed ha-ha hilarisch) De nachtbus was echt apart.. je had een soort van bedje dus kon je prima slapen! Moesten 12 uur dus hebben prima rit gehad. Alleen de wegen zijn heeel hobbelig dus af en toe was ik bang dat we het niet zouden halen. Gelukkig gehaald alleen werden we net voor het stadje gedropt met de reden dat de bus niet stad in mocht dus zoek het maar uit haha. Heel toevallig was er een man die een hotel aanbood met gratis vervoer ernaar toe. Was 5 dollar per nacht. De 3 nederlandse jongens deden het omdat je anders al 10 dollar kwijt was aan taxi dus nog niet zo'n slechte deal dus hebben wij het ook maar gedaan, Hotel is echt prima en we hebben een zacht bed! (jeeuh geen houten plank :)) We kwamen al snel op het idee om hier met een boot op de parfum rivier de boel te verkennen. Je hebt hier veel tombs en tempels dus hebben we met de andere nederlanders een prive bootje gehuurd. Erg gezellig en veel gelachen! En gezommen en genoten van het geweldige uitzicht! Heerlijke middag gehad.. zo eten en wat barretjes verkennen :) Morgen om 1 uur vertrekken we door naar het zuiden, ongeveer 3.5 uur met busje en dan zijn we in Ho An!

Lieve kusjes xxxxxxxxx

anitagentenaar.reissmee.nl

verslag gelezen hartstikke goed
geniet er lekkr van want hier is het pet weer
groetjes Tante Tiny.