anitagentenaar.reismee.nl

Bangkok zonder Backpack! En 1e dag Hanoi

Xin Chao!! (hallo)

Zoo mijn eerste verhaaltje :) Hier is het geweldig!

Vlucht naar Bangkok was hilarisch, vlucht naar londen had veel vertraging daardoor zouden we vlucht naar bkk bijna missen.. wij op londen rennen voor ons leven want stewrds zeiden dat we moesten rennen! Wij als gekken rennen door vliegveld helemaal buiten adem kwamen we aan bij de gate..stond er nog een uber lange rij en een kwartier later kwamen mensen nog rustig aan lopen.. maargoed mac donalds was er weer afgerend en ervaring rijker haha

Lange vluichty was perfecxt!! Veel geslapen en tijd ging snel. Alleen toen we op bkk aankwamen merken we al snel dat onze backpacks niet waren meegekomen.. OEPSIEEEE achja nacht in bkk zonder spullen moet te doen zijn toch hhhaha. We kwamen rond 8 uur in nde avond aan en hadden zoiets van, we doen avontuurlijk en gaan met de trein ipv taxi naar koasan road. Dat ging heel snel, sneller nog dan met taxi! ivm file.. super mooie trein ook! Luxer dan nl. Het was leuk om weer inn bkk te zijn! Voelde beetje als thuiskomen.. hotelletje zoeken was nbog even lastig maar toen we die vonden bleek dat hotel niet echt een hotel was.. eerder een enge kamer uit een enge film. Maargoed wij klagen niet ;). Even gedoucht zonder spullen en toen in onze lelijke stink kleding bangkok in! Zijn weer naar zelfde lekkere eettent iop de straat gegaan en hebben genoten van onze 1e heerlijke thiase maaltijd! We hadden niet echt last van een jetlag maar dachten 1 biertje dan slapen. Maar toen was het opeens 3 uur in de nacht.. heel wat biertjes verder en een hilarische nacht beleeft! Zijn op de roof top bar geweest met live muziek (waar mijn neef zijn vrouw heeft ontmoet) Leuk gekletst met mensen uit Zwitserland, manchester en den bosch! Dag erna met een (kater!!) door bkk gelopen, massage genomen en op tijd terug naar vliegveld om tassen te halen en door te vliegen naar hanoi! Jawohl daar zijn we nu! Wat een verschil... gelukkig konden we taxi delen met 2 jongens uit Londen en zo kwamen we aan in het centrum, 1e contact met vietnamezen was niet zo leuk. Probeerden ons af te zetten en zijn gewoon ubver irritant! Hottelletje is super! Blijven we nu 3 nachten. Hanoi zelf is veeeeeeeeeeeeeeel kleiner dan bkk, rijden alleen maar scooter (wordt bijna overreden als je stil staat) Hotels zijn hier goedkpper dan hostel, vandaar dat we nu in hotel zitten. Vandaag Hanoi verkend, morgen ook en zondag hebben we een trip geboekt naar Halong bay voor 2 nachtern! Slapen eerst op een boot en daarna op een eiland. gaan te gekke dingen doen daar! Voor nu houd ik ermee op want suus en ik gaan eten en vietnamees bier drinken! Dinsdagavond hebben we een busticket richting het zuiden, met 4 stops op mooie plekken langs de kust :)

Genieten hier! Heerlijk land, super sfeer en minder toeristisch ook dan Thailand :)

Dikke kusjessss van mij xxx

Linda

Wat een avonturen hebben jullie nu al beleefd! Wordt er helemaal enthousiast van! Ik ben ook bij de roofbar geweest :-) Lees graag meer over je avonturen in Vietnam! Onthou je de leuke plekjes voor ons? Enjoy! xx

Renate

Lieverds, wat leuk om te horen dat jullie nu al zo aan het genieten zijn! Ik kijk alweer uit naar jullie volgende berichtje :) Kus

Tine

Hoi Anita, leuk je verhalen te lezen. Hanoi komt me ook bekent voor. Inderdaad het oversteken is een kunst appart, zo ongelooflijk veel scooters heb je vast nog nooit gezien. En dan nog wat ze meenemen!
Dat toeteren hoort er ook helemaal bij. We hebben eens een dag in een bus gezeten en die chauffeur kon er ook wat van. Het hielt niet op! Pas goed op elkaar en geniet.
Het waterpoppentheater is ook leuk in Hanoi!!
Liefs Tine

Marja

heerlijk om je verhalen weer te lezen! Wat schrijf je toch ontzettend leuk! Of ik het zelf allemaal meemaak.
Herken wel e.e.a. van Inda, vooral de hectiek op straat. Krijg ook zin om naar Vietnam te gaan!
dikke kus en geniet er lekker van,
liefs, mama