anitagentenaar.reismee.nl

Saigon, Mekong, Phnom Penh en Sihnoukeville!!

Lieve mensen,

Hier gaat alles top! Meer dan top zelfs! Vanuit Dalat zijn we met de nacht zit bus naar Saigon gegaan, 6 uur in een bus zitten is niets meer haha! Zijn er zo aan gewend. Saigon was echt heeel leuk! Hoorden veel slechte verhalen maar wij vonden het leuk! Leuke barretjes, bakkerijtjes en overal top koffie :) We hebben ook de vietnameze ijskoffie ontdekt en die is top met cocosmelk :) In Saigon zijn we naar Hoogste gebouw geweest waar we mooi uitzicht hadden over de stad. Dag erna naar de chu chi tunnels en war museum (laatste was echt heftig met foto's van dingen die je liever niet ziet) 's avonds biertjes gedronken voor 40 cent en uiteraad kwamen we onze 3 grote Nederlandse vrienden tegen die ons vanaf Hue al achtervolgen ;) haha. We komen trouwens overal vaak bekende tegen ook nu in Cambodia! Vanaf Sagoin met bus naar Mekong Delta voor 3 dagen wat wel heel mooi was maar ook lange dagen. Na Mekong met boot de grens over naar Cambodia wat echt vet was! Gezellige mensen op de boot (we werden vergezeld door 2 italiaanse jongens heeeeeel vervelend haha) Toen aangekomen in Cambodia waar de dingen toch wel anders zijn, armoediger en mensen zijn afstandelijker. Je betaalt hier dollar.. alleen die willen ze. Het is ook nog best duur want alles is steeds 1 dollar en dan gaat het soms snel.. We zijn naar Killing fields geweest wat heftig was, nu begrijp ik veel beter waarom Cambodianen zo zijn.. ik vind dat ze het nog goed doen! Als er zomaar 1 op de 4 landgenoten worden gedood door landgenoten gebeurt er best wat met zo'n land.. en dat merk je ook overal. Toch zie je dat ze trots zijn en hun land weer opbouwen. We hadden een leuk hostel met zwembad :) Gezellige mensen ontmoet en gechilled bij het zwembad :) Nu zijn we 5 uur verder met bus aangekomen in een leuk hippie stadje in het zuiden van Cambodia. Mooi strand, leuke barretjes op het strand dus wordt paar dagen even niets doen en genieten! (wat we al een maand doen) Laatste week is in zicht.. gaat snel maar we genieten zo van alles! Ik heb nog veel meer te vertellen maar de barretjes wachten :) Het is echt 1 groot feest en dat al 4 weken :)

Liefs xx

Irene

Top zusje!! Was weer heel fijn om je te zien met skype! Liefs en dikke kus xxxx