anitagentenaar.reismee.nl

Nha Trang en Motorride!!!

Lieve mensen,

Hier weer een verhaaltje uit het (helaas) regenachtige Dalat! jaja regen.. we zitten namelijk in de bergen en het is koud brrr

Vanuit Hoi An zijn we met de nachtbus naar Nha Trang gegaan.. we keken hier erg naar uit want Nha Trang scheen erg leuk te zijn met mooi strand en leuke feestjes! De nachtbus was weer eens.. tja een ' ervaring' de nachtbus bestaat uit 3 rijden met soort van lig stoelen/bedjes en daar tussen een smal loop gangetje. Ze vonden het blijkbaar nodig om de bus vol te proppen dus werd er leuk een vietnamees gezinnetje naast me op een matje in het gangetje gepropt.. geloof me die man naast me heeft 12 uur heerlijk gesnurkt en ik heb hem 12 uur vol ongeloof aangeken hoe hij daar zo lekker kon slapen. Ondertussen stonk de bus ook nog eens naar Urine en wat ook nog meer! Na 12 uur was het dus naar ademhappen in het o zo mooie Nha Trang! We hadden al snel een top hotel gevonden! 5 dollar pp per nacht en het was moooi! grote inloop douche, WARM water en allebei een chill groot bed! Echt wat we nodig hadden :) Eerst even bij geslapen en toen hop hop to the beach! Lekker middagje op het strand gelegen, al gelijk een jongen uit Nl ontmoet waar we 's avonds nog mee gedronken hebben. (hoor je op het strand opeens: het is hier kouder dan in nl!!.. zucht opeens overal Nederlanders haha) Ondertussen knalde ik nog op tegen een bekende uit Breda die met zijn vriendin aan het reizen was (vet grappig, suzanne kwam ook al een bekende tegen uit Den Bosch!) Gezellige avond gehad met ze alle en niet al te laat naar huis want dag erna hadden we een booze cruise geboekt! Jawel ik al helemaal het Saint Tropez gevoel.. zag me al liggen op het dek van de boot :) Nou helaas toen we daar om (half 9!!!) in de ochtend aankwamen was het een klein oud simpele boot en was er niet echt een dek maar houten stoeltjes achter elkaar onder het dek! Ik gelijk spijt waarom we dit deden! Eenmaal onderweg gingen we 3 eilanden langs, uiteindelijk was het 1 groot feest op de boot! Leuke mensen (uit canada sporen niet) het boot personeel voerde een geweldige act op en we deden karaoake en uiteindelijk kwam er een drijvende bar tevoorschijn en sprongen we het water in met een band en kregen we onbeperkt sterke cocktails jippe jeuh! Eenmaal terug weer heerlijk gegeten, en weer de bar in! Daar kwamen we onze grote nederlandse vrienden tegen waar we van Hue naar Hanoi zijn mee gereisd, die kwamen een dag later naar Nha Trang. Die avond weer leuke mensen ontmoet waaronder een Australier waar we dag erna op t strand hebben gelegen en hebben gegeten. Ontzettend leuke plaats super gehad en leuke mensen ontmoet en flink gefeest met westerse en locals!

Na Nha Trang wilden we met een motor tocht naar Dalat. Bus hadden we wel weer gezien en we hadden zoveel toffe verhalen gehoord over de easy riders dat we dit ook wilden. We gingen met nog 2 Deense meiden die nogal saai waren! Met 4 easy riders gingen we op pad. Echt zo'n gave tocht gehad! Toffe moters, backpack achterop gebonden en gaan! Zo moooi wat je anders niet zou zienin Vietnam. We gingen het binnenland in en de bergen in waar we op kleine dorpjes uitkwamen. Heerlijk gegeten voor noppes, en lieve mensen ontmoet die je aanstaren. Kinderen die je nazwaaien onderweg echt zo leuk! Veel arme dingen gezien, onder andere een village met eigen taal en gemeenschap waar vrouwen de baas (hihi :) )zijn en waar varkens, kippen en honden samen leven met de mensen. Ze hebben hier weinig maar toch hebben ze het belangrijkste en dat is de glimlach, die is zo groot dat je beseft hoe anders het is bij ons. We sliepen in een schattige bungalow aan een lake en hebben hilarische avond gehad met de 4 riders, wat een geweldige mannen! Constant aan het lachen echt zo grappig! We hebben ze een nl liedje geleerd wat we 2 dagen hebben aangehoord. Echt geweldige mannen! Ze konden ook heel goed Engels, vertelden alles en stopten onderweg voor mooie foto's. Ze reden ook veilig alleen af en toe moest je maar even niet op de weg kijken ivm de gaten in de weg haha. Iedereen die van plan is naar Vietnam te gaan moet echt deze tocht doen! Als ik terug ga dan ga ik een 5 daagse (of meer) tocht doen. Het is zo'n gave manier om echt vietnam te zien!

We zijn gister aangekomen in Dalat, verschrikkelijk hotel en het is hier echt saai. Het Regent hele dag, niets te doen en de mensen hier kijkens ons de hele tijd na haha. Vanavond om 11 uur gaan we met de bus naar Saigon!!! 7 uurtjes in een zit bus (achja we zijn wel wat gewend :)) En in Saigon gaan we naar de chi chi tunnels, daarna Mekong Delta en vanaf daar willen we naar Cambodia om daar 2 steden te doen en nog paar dagen naar een strand te gaan :)

Helemaal genieten hier dus! Tijd gaat snel. We zijn er nu precies 3 weken en we hebben beiden zoiets van als we nu naar huis moesten voelen we ons al voldaan. We hebben al zulke gave dingen mogen beleven! Maar we hebben nog 2 weken :) Die zullen snel gaan.. maar we genieten van alles! Tussen Suus en mij gaat het ook helemaal goed! Geen ruzie.. we zijn ook niet vaak echt met ze 2en omdat we mensen ontmoeten.

Hele lieve kusjes uit Vietnam!! xxxxxx

nico sr.

leuke verhalen allemaal !! Doe ajb voorzichtig en kom weer veilig thuis. Gr. Nico Sr.

Irene

Zo fijn zusje! Was ook super leuk om je live te zien en met je te kletsen. Dat gaan we hopelijk nog een keer doen.
Liefs xxx

tante Tiny

genoten van je verslag. Wens jullie nog een paar gezellige weken, met heel mooi weer, groetjes tante tiny

Kim

Super verhalen en super om je gister even te gesproken en gezien te hebben! Ik kijk uit naar je volgende verhaal! Dikke kus